Archyvas - 2010

BIEN tarptautinis jaunimo pasitarimas Vilniuje

2010 Gruodžio mėn. 05 d.

Lapkričio 5-7 dienomis Vilniaus ev. liuteronų parapijoje rinkosi Baltijos tarpkultūrinio ekumeninio tinklo – BIEN – atstovai. Pagrindinis susitikimo tikslas – aptarti vasarą Klaipėdoje vykusį BIEN festivalį ir artimiausią numatomą veiklą bei panagrinėti tinklo stiprinimo galimybes. Susitikime sulaukta dalyvių iš Estijos, Suomijos, Vokietijos ir Lietuvos. Reikia pažymėti, kad šįkart visi susitikimo dalyviai buvo liuteronai. Gausiausiai dalyvavo lietuviai – LELB Jaunimo centro atstovai iš Vilniaus, Kauno, Tauragės ir Kretingos. Pastarąjį kartą BIEN pasitarimas Vilniuje buvo surengtas 2002 m. rudenį.

Pirmosios susitikimo dienos vakarą sulaukę tinklo iniciatoriaus kun. Franko Engelbrechto iš Hamburgo, galutinai suderinome susitikimo dienotvarkę ir tuojau pat pradėjome aptarimą, kurį pratęsėme mieste per vėlyvą vakarienę.

Šeštadienio rytą „Sandoros“ salėje pradėjome pamaldėlėmis su Taizé giesmėmis. Pamaldėlėms vadovavo kun. Urmas Nagel iš netoli Tartu esančios Räpina parapijos Estijoje. Beje, pernai gegužę kunigas su grupe savo parapijos jaunimo Vilniuje dalyvavo Taizé susitikime.

Pirmąją dienos dalį skyrėme festivalio aptarimui. Peržiūrėję filmuotus vaizdus, prisiminėme įdomiausias festivalio akimirkas, pakalbėjome apie tai, kaip viskas atrodė organizatorių, o kaip dalyvių akimis, kokia patirtis pravers būsimų festivalių organizatoriams. Po to diskutavome apie tai, kokios temos galėtų būti aktualiausios ir labiausiai sudomintų jaunimą per artimiausius renginius. Diskusija užsitęsė. Deja, negalėjome išklausyti kitą vasarą Karaliaučiuje vyksiančio BIEN festivalio organizatorių nuomonės – kaliningradiečiai nespėjo susitvarkyti Lietuvos vizų, tad atvykti į aptarimą negalėjo. Vykstant į kitų metų festivalį, visų šalių atstovams, atpratusiems nuo tokios kelionės biurokratinės dalies, iššūkiu gali tapti Rusijos vizos – apsispręsti dalyvauti festivalyje ir susiplanuoti kelionę teks gerokai iš anksto.

Po pietų toliau diskutavome apie tai, kaip galėtume stiprinti tinklo veiklą, kaip esami BIEN kontaktai galėtų praversti kitoje veikloje, kaip apie BIEN tinklą bei jo veiklą plačiau informuoti kitus. Išvardijome artimiausius įvairių organizacijų renginius, kuriuose galės dalyvauti ir BIEN atstovai, pasidalijome mintimis, kaip ši patirtis gali praturtinti ne tik BIEN, bet ir kiekvieną dalyvį asmeniškai.

Vakaro maldos metu apmąstymu pasidalijo Helsinkio universiteto teologijos studentas Martti Haltia, pasitelkdamas įspūdžius iš apsilankymo Vilniuje.

Po vakarienės, nepaisant vėlaus meto, pasitarimo darbas tęsėsi toliau, stengiantis aprėpti kiek įmanoma daugiau temų, kurios galėtų palengvinti artimiausio festivalio planavimą. Sekmadienio rytą teliko viską apibendrinti.

Aptarimo metu Vilniaus ev. liuteronų bažnyčioje iškabinta nuotraukų parodėlė – Klaipėdos festivalyje veikusio meninės fotografijos būrelio darbai. Nuotraukas apžiūrėti parapijiečiai bei bažnyčios svečiai galės iki gruodžio vidurio.

Artimiausias BIEN pasitarimas – skirtas pasirengti kitam festivaliui – kovo mėnesį numatomas Karaliaučiuje.